We zijn weer open!

Vanaf maandag 4 mei 2020 kunnen wij u weer verwelkomen in onze praktijk. Uiteraard hebben we de noodzakelijke maatregelen getroffen zodat we de behandelingen op een verantwoorde en veilige wijze kunnen hervatten. Dit doen we aan de hand van een door het RIVM en branchevereniging KNGF goedgekeurd protocol. Veiligheid staat bij ons altijd voorop!

Wel of niet behandelen

In principe mogen wij alle gezonde mensen met (ernstige) fysieke klachten die niet langer uitgesteld kunnen worden weer behandelen. Om uw en onze veiligheid te waarborgen stellen wij voor een consult of behandeling altijd de volgende 4 vragen:

• neusverkoudheid of hoesten of benauwdheid of koorts (vanaf 38C)?
  • Heeft u de afgelopen 24 uur klachten (COVID-19 symptomen) gehad?
  • Heeft u huisgenoten/gezinsleden met koorts en/of benauwdheidsklachten?
  • Is er bij uzelf of een huisgenoot/gezinslid in de afgelopen 14 dagen corona vastgesteld?

Indien u een van de bovenste 4 vragen met JA beantwoordt, kunnen wij u op dit moment helaas NIET behandelen en zal u moeten wachten tot u geen van deze symptomen meer heeft. De fysiotherapeut behoudt het recht om niet te behandelen of een behandeling vroegtijdig te stoppen als de patient toch een of meerdere van bovenstaande symptomen vertoont.

Welke maatregelen zijn er getroffen?

Naast de gebruikelijke maatregelen en hygienemaatregelen van het RIVM (geen handen schudden, in je elleboog niezen en hoesten, handen wassen met desinfecterend zeep of gel, gebruik papieren zakdoekjes) gelden bij ons de volgende aanvullende huisregels:

• Was na binnenkomst de handen met water en zeep of gebruik desinfectiegel
  • Houd anderhalve meter afstand van alle aanwezige personen
  • Kom alleen (of indien noodzakelijk met maximaal 1 begeleider)
  • Zorg dat u maximaal vijf minuten van tevoren aanwezig bent
  • Verlaat het pand zo spoedig mogelijk na afloop van de behandeling
  • Vergeet niet uw eigen, schone handdoek mee te nemen
  • Kleed u zoveel mogelijk thuis om. De kleedruimtes zijn gesloten
  • De toilet, koffie en theefaciliteiten zijn buiten gebruik
  • Bij onduidelijkheid omtrent het coronabeleid bepaalt de fysiotherapeut hoe ermee wordt omgegaan.

Tenslotte

Het is mogelijk dat uw fysiotherapeut gebruik maakt van persoonlijke beschermingsmiddelen, zoals een mondkapje, bril en/of handschoenen. Dit is niet in alle gevallen nodig, maar hangt af van uw persoonlijke situatie en behandeling. Als u ergens vragen over heeft, stel deze dan gerust aan uw fysiotherapeut.

• Wij bieden voor iedereen Fysiotherapie op afstand